nieuwsberichten | Hela Thissen B.V.
Menu

Nieuwe ready-to-serve maaltijdsauzen van Hela

Terug naar artikeloverzicht.

VENLO – Personeelstekort, duurzaamheid en gezondheid klinken keukens van foodprofessionals bekend in de oren. Helaas niet als muziek maar het zijn topics waar ze dagelijks mee moeten dealen. Vanaf april 2024 brengt Hela zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt die de foodprofessional gaan helpen op het gebied van gemak, smaak en gezondheid.

Ready-to-serve

Rijkgevulde maaltijdsauzen die je direct kunt serveren en die boven alles erg smaakvol zijn. Na 2 jaar ontwikkeling is dit doel nu werkelijkheid geworden en worden er zeven nieuwe maaltijdsauzen geïntroduceerd. Gemaakt met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten en garnituren zoals de beste groenten, kruiden en specerijen. Met de maaltijdsauzen creëren je in je horeca, slagerij of cafetaria keuken de lekkerste gerechten in een handomdraai. De mise-en-place heeft Hela al zorgvuldig gedaan, in de keuken hoeft de foodprofessional zich alleen nog maar de focussen op de rest van een gerecht. Opwarmen en serveren maar!

Duurzaam

De zeven varianten zijn geschikt voor tal van toepassingen, of je nu gaat voor vlees, vis of vega. Daarnaast zijn alle maaltijdsauzen vegan, gluten- en lactosevrij. Loekie Hofstee, Manager Innovatie & Ontwikkeling: ‘Waar een reguliere champignon- en peperroomsaus vaak worden gemaakt van dierlijke room, is er bij de productie van de maaltijdsaus Rijke Champignon en Bonte Peper gebruikt gemaakt van plantaardige room. Ook hebben we bij het ontwikkelen van de Tomate Mexicana en Pomodoro Italia gekeken naar de voedselverspilling van tomaten, de basis van deze sauzen is nu gemaakt van 100% geredde tomaten van Food Fellows. De verpakking is 100% recyclebaar. Hierdoor kunnen de sauzen bijdragen aan jouw duurzaamheidsdoelstellingen.’

Inspiratie

Gedurende de komende maanden zal Hela de maaltijdsauzen introduceren en laten proeven op beurzen en tijdens inspiratiesessies op de Daily Trade Fair in Venlo. ‘Bij Horecabeurs Goes op 4 & 5 maart geven we de aftrap en zijn de sauzen voor het eerst te proeven en laten we zien hoe je ze kunt toepassen in uiteenlopende gerechten. Daarnaast maken we gebruik van een proefbox ter inspiratie. Door de sauzen te proberen in combinatie met een gerecht is meteen duidelijk hoe gemakkelijk je een gerecht naar een culinair niveau tilt’. Aldus Veelke Trines, B2B Marketeer.

Benieuwd naar alle varianten die Hela introduceert? Bekijk ze via de volgende link: hela-shop.nl/landingspagina-maaltijdsauzen/

Hela introduceert curry met 30% minder suiker.

Terug naar artikeloverzicht.

VENLO – Hela Kruiden Ketchup Curry met 30% minder suiker, een nieuwe introductie van Hela Thissen B.V. De vertrouwde smaak blijft behouden. Het merk wil consumenten de mogelijkheid geven bewuster te kiezen. Vanaf heden is de minder suiker variant verkrijgbaar bij Jumbo en Albert Heijn.

 

Een logische stap

De introductie van de minder suiker variant is een logische, vertelt Jessica Verbakel, Manager Marketing bij Hela Thissen. ‘We zien dat er een steeds grotere groep ontstaat van consumenten die bewuster met voeding bezig zijn en geven ze graag de optie om bewuster te kunnen kiezen. We vinden het belangrijk dat we mensen blijven verbinden, ook op een verantwoorde manier. We hebben de minder suiker niet gecompenseerd met een zoetstof wat vaak resulteert in een vreemde nasmaak. En doen daardoor geen concessies op smaak.’

 

Op een verantwoorde manier

Loekie Hofstee, Innovatie Manager bij Hela Thissen: ‘Bij nieuwe productontwikkelingen kijken we kritisch naar zaken als gezondheid en duurzaamheid. We kunnen hier niet achterblijven met ons huidige assortiment. Vandaar dat we met onze hardlopers komen in een bewustere variant. Op het moment zijn we bezig met de laatste stappen in het verminderen van suiker in onze hardloper in dressing. Deze staat op de planning voor 2024.’

 

Mag het ietsjeee minder

Hela introduceert de minder suiker variant met een nieuwe campagne in lijn met Hela, dé smaakmaker! Je kent het inmiddels wel, die smaakmaker die denkt dat hij uitblinkt in alles wat hij doet en dat net iets te overdreven en met teveel overtuiging over de bühne brengt. Soms aanstekelijk, soms aandoenlijk maar meestal net even iets teveel van het goede. En dan denk je wel eens…mag het ietsjeee minder! Maar met Hela Kruiden Ketchup Curry is dat anders! Zelfs als het ietsje minder mag (afname van suiker) is de Hela Kruiden Ketchup Curry nog steeds 100% de smaakmaker en behoud het zijn iconische smaak.

 

Hela introduceert de minder suiker variant bij Jumbo en Albert Heijn in een 300 ml variant. Uiteraard is het merk bezig om verdere distributie te realiseren.

Hela Thissen valt in de prijzen!

VENLO – Drie jaar geleden begon Hela met de start van een nieuw Innovatieteam binnen het bedrijf. Na ruim een jaar brainstormen, ontwikkeling en onderzoek rolde hier een nieuwe sauzenlijn uit voort. Een sauzenlijn die nu in de prijzen is gevallen en de award voor Beste Introductie 2022 wint.

 

Innovatieteam

‘De wereld verandert, dus de markt verandert mee. Daarom is drie jaar geleden het innovatieteam opgericht om als organisatie op de hoogte te zijn van deze ontwikkelingen’, zegt Loekie Hofstee, innovatiemanager binnen Hela. Het innovatieteam bestaat uit personen van verschillende afdelingen welke de trends en ontwikkelingen op het gebied van smaken, keukens en technologieën nauwlettend in de gaten houden. Iedere maandag wordt er vanuit het team een centrale mail onder het personeel verstuurd om hen zo up-to-date te houden. ‘Het doel van het innovatieteam is om de gehele organisatie te inspireren en informeren’, aldus Loekie.

 

Project Venetië

Het eerste project dat uit het innovatieteam is voortgekomen, is een nieuwe sauzenlijn voor Hela Thissen. Loekie: ‘Intern werken we altijd met gekke projectnamen, dit keer was dat Project Venetië’. De uitdaging? Plantaardige, glutenvrije sauzen én dat zonder concessies te doen aan smaak. En dat is ze gelukt! Vorig jaar is de lijn sauzen bij verschillende retailers geïntroduceerd. Een jaar later valt Hela in de prijzen met deze sauzen en winnen zij de award voor Beste Introductie die jaarlijks door de Levensmiddelenkrant wordt uitgereikt. 

 

Echte smaakmakers

‘We laten zien dat we met deze sauzenlijn niet alleen in het barbecueseizoen,

maar het hele jaar door relevant zijn. Met de Hela Wasabisaus en Hela Jalapeñosaus zetten we bijvoorbeeld Aziatische en Mexicaanse smaken op het reguliere sausschap,’ zegt marketingmanager Jessica Verbakel. ‘We proberen de consument te inspireren door veel meer te doen met onze sauzen, het hele jaar door. Hela Jalapeñosaus is natuurlijk heerlijk bij Mexicaanse gerechten, tijdens de BBQ, bij een vlees- of vegaburger, maar ook bij aardappelen op een doordeweekse dag is deze saus een goede match. Uiteindelijk zijn de producten van Hela de smaakmakers op tafel die ervoor zorgen dat we mensen samenbrengen, om met elkaar te genieten van lekker eten’, aldus Verbakel.

 

Benieuwd naar het hele artikel? Lees het dan op https://website.epublisher.world/lmk/view/46678#48

BOON en Hela introduceren plantaardige curryworsten

VENLO / DEN BOSCH – Wat begon als een algemene kennismaking tussen de twee bedrijven groeide na verschillende brainstormsessies in een jaar tijd uit tot een unieke samenwerking. BOON en Hela halen de favoriete Duitse streetfood snack nu naar Nederland met de introductie van plantaardige curryworsten. De gekruide BOON worsten zorgen samen met de bekende Kruiden Ketchup Curry van Hela voor de ultieme curryworst beleving. Het product is nu verkrijgbaar in het vega(n)-schap bij Jumbo en Vomar. 

‘Wij hadden BOON al langere tijd in het vizier om mee samen te werken. Dit is ook verschillende keren in ons innovatieteam aan bod gekomen. BOON zien wij als een vernieuwend en hip bedrijf in de foodsector, waar wij onze producten graag aan verbinden’, aldus Jessica Verbakel Marketing Manager Hela Thissen. Beide bedrijven geloven heilig in de kansen die een samenwerking kan opleveren. Vooral omdat de twee bedrijven qua toekomstvisie met elkaar matchen en smaak altijd op nummer 1 staat. Donnée Maessen, Marketeer bij BOON ‘Voor ons is dit een unieke kans om met een gevestigd merk als Hela te werken en zo nieuwe shoppers naar de vega categorie te trekken’. 

 

De BOON curryworsten zijn lekker op een broodje, bij Hollandse kost of lekker als snack bij de friet. Ze zijn gemakkelijk en snel te bereiden. Gemaakt van veldbonen, plantaardig, vrij van soja én vol van smaak. Iedere verpakking is voorzien van vier curryworsten met twee sachets Hela Kruiden Ketchup Curry. Door de worsten in de saus te bakken zet je met gemak een feestelijke maaltijd op tafel. Het resultaat van deze smakelijke co-creatie is vanaf 15 september verkrijgbaar bij Jumbo en Vomar.

Geslaagde eerste Hela Ambassadeursdag

VENLO – Op maandag 12 september was het eindelijk zover: de eerste Hela Ambassadeursdag. Wij hebben onze Ambassadeurs mogen verwelkomen bij partner Theater de Maaspoort. Een inspirerende dag met een bedrijfsbezoek aan Hela, goede gesprekken en niet te vergeten heerlijke hapjes bereid door het keukenteam van Hela Ambassadeur Cabillaud.

De afgelopen twee jaar heeft Hela een 60-tal Ambassadeurs aan zich weten te verbinden. Met Ambassadeurs wordt er een passie gedeeld, enthousiasme en ondernemerschap. Met als doel elkaar naar een hoger niveau te tillen en samen te streven naar succes. Om deze samenwerking te vieren is de Ambassadeursdag in het leven geroepen. Enerzijds gericht op inspiratie, anderzijds om te netwerken.

Met een non alcoholische cocktail werden de Ambassadeurs verwelkomt bij Cabillaud. Na een toespraak stond de bus klaar voor een bedrijfsbezoek aan Hela. Hier werd de groep ambassadeurs ondergedompeld in de wereld van smaak en is de ontwikkeling van een nieuw product van A tot Z doorlopen. Daarnaast hebben we veel waardevolle informatie weten te verzamelen door het gesprek aan te gaan over verschillende onderwerpen.

Bij terugkomst stond er een menu op iedereen te wachten bereid met producten van Hela. Cabillaud heeft hier een geweldige smaaksensatie van weten te creëren. Van een Tonijntartaar met Hela Green Thai Kruiden tot een Knolselderij Steak met Hela Oriëntal, paddenstoelen en Truffel Vinaigrette. Ambassadeurs, bedankt voor jullie koms! Wij kijken terug op een ‘Hela’ geslaagde dag.

Hela introduceert Vegan Snacksauzen nu ook in retail

VENLO – Doordat steeds meer consumenten bewuster bezig zijn met hun voeding, het milieu en dierenwelzijn, is een vegan lifestyle enorm in opkomst. Ook jongeren zijn zich hier sterk bewust van en willen hun eigen impact verminderen. Hela speelt hierop in door met een lijn snacksauzen te komen in een categorie waar, naast veganmayo’s, nog weinig veganopties beschikbaar zijn.

 

De vraag naar vegan producten en dus ook sauzen is de afgelopen jaren enorm gestegen. Hela introduceert daarom een nieuwe productlijn van vijf overheerlijke snacksauzen in retail. Ze zijn niet alleen superlekker maar ook nog eens allemaal vegan, gluten- en lactosevrij.

 

De smaakvarianten van de snacksauzen zijn ontwikkeld door middel van invloeden van over de hele wereld. ‘We hebben gekeken naar keukens en smaken die we in trends terugzien’, aldus Innovatie Manager Loekie Hofstee. ‘Proef de wereld met Hela’ is dan ook een toepasselijke campagnenaam waarmee het merk de snacksauzen onder de aandacht brengt. Zo past de Hela Jalapeñosaus uitstekend bij Mexicaanse gerechten, de Hela Wasabisaus bij Japanse gerechten zoals sushi of een vegan pokébowl. De Hela Burgersaus is niet te missen op een Amerikaanse (vegan)burger, de Hela Dillesaus is een echte smaakmaker bij Scandinavische (vis)gerechten en de Hela Knoflooksaus mag niet ontbreken bij een pita (vega) shoarma. De sauzen passen ook perfect bij een gerecht dat niet vegan is.

 

De eerder genoemde smaakvarianten zijn op het moment verkrijgbaar bij Dekamarkt en de Hela Shop (Venlo). Daarnaast worden ze online ook aangeboden op de webshop van Hela. De varianten zijn verkrijgbaar in een 270 ml variant. Vanaf week 26 zijn de Jalapeñosaus, Wasabisaus, Dillesaus en Knoflooksaus verkrijgbaar bij de meeste Jumbo vestigingen.  Laat je inspireren door de wereldse smaken!

Hela lanceert nieuw design voor dressings

VENLO – Het kan dat je de nieuwe dressing fles al in je koelkast hebt staan, echter trapt Hela vandaag officieel af met de campagne rondom het nieuwe dressing design. Vanaf heden vind je de oude vertrouwde glazen flesjes in een fris, hip jasje terug in de supermarkt. De vertrouwde smaak is hetzelfde gebleven.


In de lente gaat het zonnetje weer schijnen en krijgen we langzaam weer zin in de zomer. De winterkleding maakt plaats voor een vrolijke en frisse outfit. De lente is de tijd voor een nieuwe look. In dit geval ook voor de Dressings van Hela. Terwijl Nederland zich klaarmaakt voor de zomer, lanceert Hela SS22 (Salad Season ’22).  De tone of voice rondom de campagne is mode gerelateerd. So dress(ing) to impress!

 

Reden voor de design-wissel? ‘De voornaamste reden van de omzetting is dat het oude design niet meer bij de uitstraling van Hela past. Een vreemde eend, als je kijkt naar de uitstraling van onze andere producten. Daarnaast willen we met dit design een jongere doelgroep aanspreken. Door het gebruik van frisse, vrolijke kleuren positioneren we ons onderscheidend in het schap en zorgt Hela iedere dag voor een feestje op je tafel of bord”, aldus Marketing Manager Jessica Verbakel. Door het gebruik van mooie gerecht foto’s op de etiketten probeert Hela gebruikers te inspireren in de keuken. Jessica: “Hoe je een traditionele carpacciosalade maakt weet iedereen, maar hoe leuk is het om deze door minimale toevoegingen een speciale twist te geven.”

 

Hela staat bekend om zijn Mosterd-Dille en Honing-Mosterd Dressing. Deze zijn al jaren favoriet. Het merk heeft ook andere dressing smaken zoals de Kerrie-Ananas Dressing en de onlangs geïntroduceerde Cranberry-Peper Dressing en Spicy Mosterd-Dille Dressing. Hoe het kan dat je daar nog niks van gehoord hebt? Jessica: “We hebben ervoor gekozen alvast te starten met het uitleveren en er op een later moment, wanneer het warmer weer is en er meer salades worden gegeten, volop aandacht aan te schenken. Je kunt de nieuwe smaken wel al bestellen in onze webshop.”

HELA KRUIDEN KETCHUP CURRY EXTRA HOT BESTE INTRODUCTIE 2021

VENLO – Hela heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in nieuwe introducties en is met steeds meer varianten aanwezig in het schap van de kruiden ketchups. Naast de welbekende Kruiden Ketchup Curry Original is er op dit moment een pinda, knoflook, peper en extra hot variant. De Hela Kruiden Ketchup Curry Extra Hot is nu, een jaar na introductie, in de prijzen gevallen. 

 

Het idee om een pittige variant op de markt te zetten ontstond vanuit de groeiende populariteit van pittig eten. Steeds vaker geven consumenten de voorkeur aan pittige smaken en steeds scherper wordende sauzen. De original variant heeft een hoog aandeel aan kruiden en specerijen en smaakt vooral kruidig. Door het toevoegen van wat extra pit is de Hela Kruiden Ketchup Curry Extra Hot ontstaan. Hiermee speelt het merk in op de ‘spicy-trend’.

 

En wat blijkt, zowel bij retailers als consumenten valt de nieuwe variant in de smaak. Door deelname aan de Beste Introductie 2021 van de Levensmiddelenkrant heeft de Hela Kruiden Ketchup Extra Hot uitstekend gescoord op innovatie van het product, ondersteuning vanuit de fabrikant en de omloopsnelheid. “We kunnen alleen maar ontzettend trots zijn op dit prachtige resultaat wat we met het gehele team van Hela hebben neergezet. Het is fijn om vanuit retailers deze waardering te ontvangen!” aldus Hay Thissen, directeur Hela Thissen B.V. 

 

Hela komt in 2022 weer met verschillende introducties en blijft daarmee innoveren op smaak en kwaliteit. De eerste introductie staat op het punt van aftrappen.

Hela ontwikkelt nieuwe sauzen met lokale ondernemers

VENLO – Tijdens en na de eerste lockdown in 2020 ontstond bij Hay Thissen, directeur Hela Thissen B.V., het initiatief om iets te doen voor én met lokale ondernemers. Vanuit de visie ‘alleen ga je sneller, samen kom je verder’ introduceert Hela nu, november 2021, vijf nieuwe sauzen met allen een unieke smaak gekoppeld aan een onderneming uit de regio.

 

Het blijkt maar weer dat de beste initiatieven ontstaan door veerkracht in lastige tijden. Een mooi voorbeeld is dit project waarbij Hela contact zocht met lokale ondernemingen in de out-of-home markt om, ondanks de maatregelen destijds, te zorgen voor extra zichtbaarheid en omzet. Dit door het introduceren van ‘signature’ saus recepten onder het merk in de regio. Hay Thissen, ‘De zoektocht naar ondernemers duurde niet lang, het bleek zelfs dat sommige met een zelfde idee rondliepen.’

 

In totaal brengt het merk vijf sauzen op de markt. Twee van de drie sauzen zijn wellicht al bekend bij de consument en werken al een tijd samen met Hela. Voorbeeld hiervan is de Doedelssaus, bekend van hét broodje Doedels van broodjeszaak Doedels in Roermond en Weert. Ook de ‘frikandel Gnokkiesaus’ is een begrip in de regio. In een Reuverse cafetaria wordt deze frikandel met Gnokkie saus al meer dan 30 jaar verkocht. Reden genoeg voor ondernemer Sonny Simons om deze fritessaus met sherry, vieux en Hela Kruiden Ketchup Curry nu ook te produceren in een handige fles voor thuis.

 

‘De saus die we met Nicky van den Beuken van Chez l’Hêtre in Venlo hebben geproduceerd werd al een tijdje gebruikt bij het frikandeldessert wat het restaurant op haar kaart presenteert. De saus met zwarte kers, mandarijn en Hela Kruiden Ketchup Curry fungeert hier als zoete versie op deze geliefde ‘snack’’,’ aldus Hay Thissen. Bij Tjeu Kellenaers van Kellenaers Croquetten ontstond het idee om een friszure, romige piccalillysaus te ontwikkelen die perfect smaakt bij de zuurvleeskroket uit zijn assortiment.
 

Ondernemers Teun & Bob van lifestyle-merk Nocroni zochten een nieuwe uitlaatklep toen de ‘saus’ van het leven verdween door corona. Het idee ontstond om een Nocroni saus op de markt te brengen. Na zelf wat geëxperimenteerd te hebben werd er toch besloten op zoek te gaan naar een partner. Wat begon als een zure matten mayo is uitgegroeid tot een japanse stijl vegan mayo met stukjes kombu (zeewier).

 

‘Eindelijk is het zover. Er komt ongelooflijk veel kijken bij de lancering van een product. Elk product heeft zijn eigen uitdagingen. Zelfs met onze kennis en kunde blijft het een avontuur’ vertelt de Venlose onderneming die gespecialiseerd is in kruiden, specerijen en sauzen. Na maanden van testen is het moment gekomen dat de lokale sauzen uitgerold kunnen worden bij regionale supermarkten, de Hela Shop en bij de ondernemers zelf. Kijk op www.hela.nl voor de verkrijgbaarheid van de lokale sauzen.

HELA SHOP IN VENLO COMPLEET VERNIEUWD

VENLO - Liefhebbers van kruiden ketchup en lekker eten kunnen hun lol niet op. De winkel die sinds 2014 in Venlo gevestigd is, heeft namelijk een complete make-over ondergaan en is vanaf 1 juni weer geopend.

In de winkel op de Parade in de Venlose binnenstad is alles te verkrijgen van het curry merk, wat bekend is van de grote rode fles. Van 20 verschillende soorten kruiden ketchups en smaakvolle dressings tot kruidenmixen en leuke gadgets. Ook de onlangs geïntroduceerde vegan snacksauzen zijn hier verkrijgbaar. Hiermee springt het merk in op de toenemende vraag naar vegan én pittig. Er is bijv. een Jalapeño en Wasabi variant verkrijgbaar.

Hay Thissen, directeur Hela Thissen B.V.: ‘Je kunt je ogen uitkijken in onze vernieuwde winkel en – ja - je mag alles proeven. Smaak is voor ons het allerbelangrijkste. Hoe kun je dat beter overbrengen dan in een fysieke winkel waar onze producten verkrijgbaar zijn? We willen hier ook laten zien dat we buiten curry meer producten hebben die je eten elke dag nóg lekkerder maken ’.

De komende weken staan in het teken van de heropening en is er een leuke openingsactie voor klanten. De Hela Shop, gelegen op Parade 84, is van dinsdag t/m vrijdag geopend van 10.30 – 17:30 u en op zaterdag van 09:30 – 16:30 u.

Contact
omhoog
Laden
MESSAGE HERE
Cookie-instellingen

Kies hier je gewenste cookie-instellingen

Details over de cookies:

Noodzakelijk
Noodzakelijke Cookies zijn nodig om de website te laten werken. Deze cookies maken basisfuncties mogelijk, zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website www.hela.nl niet goed functioneren

Marketing
Marketing Cookies worden gebruikt om jou als bezoeker te kunnen volgen waardoor wij jou bijvoorbeeld advertenties kunnen laten zien die voor jou relevant zijn.

Cookie geschiedenis